Продажбите няма как да се превърнат в реалност, ако не са обвързани с правилната маркетинг стратегия!
Криси Занкова
В тази публикация, ние от Студио за Уеб дизайн и Маркетинг EXITO.BG решихме да ви покажем, как да създадете и най-вече, как да настроите правилно код за отстъпка в WooCommerce. Разбира се, за нас и за много от представителите на нашия бранш, било то и аматьори, генерирането и управлението на код за отстъпка е лесна работа. Тази публикация обаче, не е за тях. Тази публикация е за всички Вас, които не сте го правили преди!
Генериране на код за отстъпка в WooCommerce
Разбира се, ще се наложи да влезете в администрацията на сайта Ви. Би трябвало да имате данни за потребилското име и паролата за вход. Ако нямате… това е проблем! Обърнете се към вашия IT, за да ги изисквате!
Най-добрият вариант: Имате данните за вход и вече успено сте се логнали в администрацията на сайта ви. Пред вас ще се покаже администраторския панел, като в лявата му част би трябвало да имате панел с менюта… Нека видим, как изглежда!
Таблото за създаване на кодовете
Време е да започнем създаването на нашия нов код за отстъпка в WooCommerce, като в процеса на съдаване, разбира се ще го и настроим, както искаме да бъде! Всъщност… във видеото вече ясно е описано, как да си създадете код за отстъпка. Ще се справите сами. Нека сега без видео, а с букви да обясним, кое поле за какво служи!
ТАБ: Основни
Както виждате, още в началото има полета за попълване, които дават първоначална информация на WooCommerce онлайн магазина ви, как точно ще се прилага кода. Ако предпочитате да четете, а не да гледате видеа, сега е вашия момент. Let’s get start it…
Нека разгледаме елементите от таблото:
- Код за отстъпка – в това поле можете да създадете вие сами кода за отстъпка такъв, какъвто клиентите ви трябва да го въвеждат. Нека направим отстъпка за 10%. Можете да създадете кода в полето по, като „GET10“. Това ще бъде кода, който клиента ви трябва да въведе в полето за отстъпка в чекаут страницата.
- Генериране код за отстъпка – Ако натиснете този бутон, автоматично ще генерира някакви символи в полето Код за отстъпка, които обаче ще бъдат доста трудни за ръчно въвеждане.
- Описание – описанието на вашия код за отстъпка няма да бъде видимо за клиентите ви. Това описание ви позволява да разберете кой код, за какво сте го създали
Тип намаление
Стигнахме до полето „Тип намаление“, като тук имаме възможност да изберем из между 3 варианта
- Процентна отстъпка – самото наименование на полето дава представа, за какво се отнася. Ако в полето под него добавите числото 10, отстъпката ще бъде от 10%
- Фиксирана отстъпка за количката – ако изберете тази опция, имайте в предвид, че тук вече не става въпрос за процентна отстъпка, а за фиксирана отстъпка в лева. Тоест… ако сложите числото 10 в полето отдолу, ще генерира отстъпка от 10 лева за продуктите, които са в кошницата.
- Фиксирана отстъпка за продукт – ако изберете тази опция, клиента ви, който има код за отстъпка в WooCommerce, ще получи отстъпка в лева за даден продукт, който изберете. Продуктът се избира в следващия таб „Ограничение на използването“
Стойност
Стигнахме до полето за стойност на кода за отстъпка. Въведените данни в това поле имат зависимости от избора на опция от полето „Тип намаление“. Обърнете внимание, какво точно сте избрали в полето.
Тук в това важно поле трябва да зададете стойността на отстъпката, каквато искате да предложите на клиентите си.
Безплатна доставка
Преминахме през началната конфигурация на кода и стигаме до едно т.нар „Чекбоксче“, което ако бъде маркирано ще позволи кода за отстъпка да генерира и безплатна доставка към клиента. Трябва да премислите добре, дали сте готови да предложите безплатна доставка
Валидност на кода за отстъпка
Едно от най-важните полета, които позволяват някакъв вид автоматизация.
Чрез това поле, можете да изберете до кой ден да бъде валиден кода за отстъпка. Можете да зададете за 1 месец, за 1 година или само за 1 ден. Всичко опира до маркетинг стратегията, която сте избрали.
ТАБ: Ограничение на използването
Продължаваме напред, както се изказа един наш боксьор и така стигаме до следващия таб, за да бъде пълна публикацията ни „Код за отстъпка в WooCommerce“. Нека видим как изглежда и самия таб в таблото
Нека започнем да разглеждаме полетата от този таб, едно по едно, за да обясним, как да се подходи и кога трябва да се подхожда по даден начин. Нали все пак, всеки иска при създаване на код за отстъпка в WooCommerce да бъде привлекателен за клиента, но и в същото време да не ви накара да губите от печалбата си.
Минимална сума
Това е полето, в което въвеждате минималната сума, за която клиента ви трябва да поръча, за да може този код за отстъпка в WooCommerce да стане активен и да може да се приложи. Нека го направим с пример.
Пример: В това поле сте заложили 100 лв, като минимална сума за поръчка, като след тези 100 лв, кода „GET10“ вече е активен. Ако клиента ви е закупил продукти на стойност до 99,99 лв – той няма да може да се възползва от кода за отстъпка от 10%. Ако обаче е надхвърлил тези 100.00 лв, то клиента ви ще се възползва от отстъпката. Нека е похарчил 200 лв и прилага кода за отстъпка. Тогава, той ще заплати само 180 лв за поръчката си!
Максимална сума
Това е полето, което ограничава отстъпката до определена сума. Активирането му позволява да избегнете прекалено голяма отстъпка за даден продукт. Нека да предположим, че продавате техника и сте създли код за отстъпка в WooCommerce за 10%. Ако клиента Ви си поръча техника на стойност 10 000 лв, то 10% ще бъдат 1 000 лв. При такава отстъпка и аз бих си поръчал стока. В това поле задавате тавана!
Само за самостоятелна употреба
Този „Чекбокс“ ви позволява да ограничите кода за отстъпка да не може да бъде използван заедно с друг код за отстъпка. Да преположим, че някъде предлагате код за отстъпка за Безплатна доставка, още един за първа поръчка и този за 10%. Ако вашия клиент разполага и с трите кода, то той може да ги приложи и по този начин, хем ще се възползва от безплатната доставка, хем от 5 или 10% за първа поръчка и още веднъж с 10% за този код. Да не дойде момент, в който да продавате на загуба!
Изключване на промоционалните предложения
Това е страхотен чекбокс, който ви позволява да изключите всички продукти, които са в промоция с намалени цени. Тоест… ако клиента ви е направил поръчка за 110 лв и по този начин вече кода му е активен, но в кошницата има продукт, който на промоционална цена е намален от 35 на 25 лв, той няма да се генерира, като разход и това автоматично означава, че клиента ви няма да може да си ползва отстъпката от 10%.
Вземете продукти, които не са на промоция на стойност над 100 лв и получете 10% отстъпка с код „GET10“
Пример за маркетингово решение
Продукти
В това поле можете да изберете за кои продукти от каталога ви да бъде прилаган код за отстъпка в WooCommerce магазина ви. Полето разполага с Live търсачка, което означава, че започвате да пишете заглавието на продукта и той ще ви се покаже в падащ списък. Избирате продуктите за които желаете да се отнася кода за отстъпка и всичко е точно.
Не за продукти
Това е полето, чрез което можете да ограничите за кои продукти да не се отнася кода за отстъпка. То е противоположно на полето Продукти. Тоест… това означава, че можете да изберете кои продукти да не се предлагат с отстъпката от 10%
Категории продукти
Чрез това поле можете да изберете за кои категории с продукти трябва да бъде активен кода за отстъпка от 10%.
Не за категории
Чрез това поле можете да ограничите определени категории, за които няма да се прилага кода за отстъпка от 10%
Позволени имейли
Това вече е доста удобно поле, ако искате да ограничите кода за отстъпка да бъде активен само за определен човек. За пример, ще дадем подаръчен ваучер закупен за рожден ден за някой човек. Можете да настроите отстъпка или направо цяла сума от пример 200 лв за код за отстъпка в WooCommerce и да го ограничите само до един Email адрес и също така да бъде използван само веднъж от този Email.
Това можете да направите в съвкупност с полето „Брой разрешени използвания за код за отстъпка“, което ще разгледаме малко по-надолу.
Така приключваме с таба „Ограничение на използването“. Много е важно да можете да си настроите правилно кодовете за отстъпка, за да не се окаже че ще има моменти да губите от печалбата си поради някаква грешка. Ако имате нужда от помощ, не се колебайте да се свържете с нас. Не винаги искаме да се заплаща!
ТАБ: Ограничения на използването
Пристъпваме към последния, но в ниакакъв случай последния по важност панел за управлението на код за отстъпка в WooCommerce. Този таб по-скоро е като завършващ с автоматизации за създаването на кодовете. Имайте в предвид, че тази публикация е писана през 2022 г и ако я четете една или две години по-късно, може да има някакви промени.
Брой разрешени използвания за код за отстъпка
Това е полето, в което можете да зададете ограничение, колко пъти може да се използва кода за отстъпка, който създавате. Ако оставите полето празно, това означава, че няма ограничения за броя използване на кода.
Ограниченеи ползването до Х артикула
Това е поле, в което можете да ограничите използването на отстъпката за определн брой артикули (продукти), които се намират в кошницата на клиента ви. Да предположим, че че поставите ограничение от 5 артикула, това означава, че ако клиента ви е добавил 10 артикула в кошницата, отстъпката ще се приложи единствено за сумата от 5 от тях.
За потребител
Чрез това поле можете да ограничите броя използвания на вашия код за отстъпка за един и същи потребител. Тоест, ако искате, един потребител, например Иван Иванов с Email адрес: ivanivanov@email-adress.com ще може да използва кода за отстъпа толкова пъти, колкото заложите вие в това поле. Това се отнася и за други потребители.
Заключението
Заключението е следното… Вече имате по-добра представа, как да управлявате вашияте кодове за отстъка. Намерете най-подходящия начин и изградете вашата маркетинг стратегия за повече продажби и по-добро охажване на вашите клиенти.
Ние от Студио за Уеб дизайн и Маркетинг EXITO.BG сме насреща и можем да ви помогнем, ако си търсите начини да увеличите продажбите. Пишете ни!